Tuesday, July 23, 2013

MY LAST DAY

Sayang korang ketat2... banyaknyer kenangan bersama.. selama bekerja di Jabatan Kecemasan Dan Trauma, Hospital Sultanah Aminah, Johor Bahru ni... 11 tahun disini... terlalu banyak kenangannya..Sedihnyer... tapi tak mengapalah.. kita tetap akan berjumpa lagi selepas ini..


Di kesempatan ini aku nak ucapkan ribuan terima kasih di atas kasih sayang, kerjasama, persahabatan, yang diberikan. Segala suka duka adalah menjadi memori terindah.


Sesungguhnya banyak perkara dapat dipelajari ketika bekerja di sini.. walaupun hanya bekerja di Kaunter Pendaftaran dan kemudiannya bekerja di Bahagian Pentadbiran Jabatan dan membantu Ketua Jabatan dalam pengurusan jadual kerja serta pelbagai lagi kerja-kerja seperti penganjuran kursus di Peringkat Negeri, kepercayaan yang diberi memang tak berbelah bagi.


Disini juga aku belajar untuk mengatasi perasaan takut menghadapi darah, melihat pesakit-pesakit trauma yang mempunyai kecederaan yang teruk seperti patah, luka kecil dan besar, putus anggota dan sebagainya. Tapi, boleh tengok sikit-sikit la.. tak boleh nak tengok lama-lama.... PITAM!


My bos, Dr Hj Md Saed Bin Mian.. sesungguhnya bos adalah bos terbaik yang penah Za jumpa.. Za rasa bangga dapat berkhidmat untuk bos sejak tahun 2003 hingga 2011 ni.... banyak yang bos ajar.. segala nasihat bos masih tersemat di sanubari.. InsyaAllah.. terima kasih kerana menyokong niat Za nak continue study ke peringkat tertinggi


My Penyelia.. Hj Raschidi Abdul Karim.... sesungguhnya kamu bukan sahaja Penyelia, tapi kita bermula sebagai rakan sekerja hingga akhirnya dengan kenaikan pangkat, kamu menjadi Penyelia aku.. kamu adalah rakan terbaik dan abang yang baik.. terima kasih kerana terus menyokong aku tak kira aper situasi pon.. kita melalui pelbagai kenangan pahit manis, dan bersama-sama menjayakan aktiviti jabatan sehingga berjaya dengan team-team yang lain, Nazrul Izzad Mansor, Mohd Aidil Adli Noor Azmi, Mohd Hafiz Hj Mohd Elah.. Kak Noorizah Puteh... luv u all.. Ijat dan Shidi, kim salam kat Kak Li & Kak Yah sebab bagi semangat untuk aku terus kuat.. Tapi nasib memang tak menyebelahi aku..


Selepas ni, semua kerja-kerja akan dipikul oleh orang lain. Tapi kalau perlukan bantuan, aku sedia membantu kamu semua seperti biasa tapi kamu kena lah minta izin dengan BOS baru aku tu yang entah macam mana rentak dia..


Doakan aku agar aku tabah menghadapi cabaran baru di tempat baru... kamu semua adalah rakan dunia akhirat, teman nak bergedik dan ketawa.... sure aku akan merindui gurau senda yang dah menjadi ulam setiap hari ketika bekerja....


Akhir kata..... terima kasih banyak-banyak.... Jabatan Kecemasan Dan Trauma, tetap di hati.....

No comments:

Post a Comment